2020 a fost un an fără precedent, care va marca istoria şi va deveni materie de studiu pentru facultăţile economice. Totodată a fost însă un an care a testat abilitatea multor oameni de a găsi soluţii pentru depăşirea problemelor curente, de la trecerea la telemuncă, la reorganizarea lanțurilor de distribuţie. 2021 nu va permite un reset complet, ci va naviga în siajul creat de pandemie.

Dintr-o perspectivă tehnologică, soluțiile ERP vor rămâne la fel de relevante pentru susţinerea inovației în business şi aliniere la cerințele pieței. În lumea SAP, câteva tendințe conturate discret anul trecut vor prinde un contur tot mai evident în 2021.

  • Tehnologia contează, dar modul de implementare şi administrare face diferenţa. În 2020 succesul multor companii s-a bazat pe tehnologie şi pe capacitatea de a suplini limitările impuse de carantină şi distanțare socială. În 2021, diferența o va face modul de exploatare a soluțiilor digitale şi transformarea acestora în avantaje competitive. Pe scurt, va conta tot mai mult abilitatea resurselor umane de a folosi aceste unelte, iar multe campanii se vor concentra pe păstrarea sau recrutarea de angajati capabili să pună în valoare investițiile tehnologice deja existente.
  • SAP HANA devine alegerea standard pentru implementările de SAP Business One. Sunt două motive principale: performanțele ridicate ale bazelor de date in-memory şi anunţul SAP că din 2027 va oferi suport doar pentru sistemele bazate pe HANA. În 2021, companiile urmăresc în principal să proceseze datele cât mai rapid (real time analytics), dar şi să crească vizibilitatea asupra datelor şi calitatea rapoartelor manageriale. Clienții care optează pentru SQL devin excepţii.

Citeşte şi Ce este mai exact SAP HANA şi de ce este o opţiune mai bună decât SQL – (sysinconsult.ro)

  • Chief Data Officer, o specializate tot mai căutată. Numeroase companii au deja un volum ridicat de date în sistemele operaţionale operaţionale, iar în 2021 vor căuta soluţii pentru exploatarea acestora. Există deja o presiune pe obținerea de analize şi perspective inteligente cu ajutorul datelor, însă un astfel de demers necesită atât tehnologiile potrivite, cât şi calificările potrivite.
  • Focus pe eCommerce. Tot mai multe companii au descoperit în 2020 că trebuie să-şi tranzacţioneze online produsele şi serviciile. Aparent simplu, acest proces implica numeroase integrări şi automatizări pentru a livra rezultatele dorite. 2021 va fi anul analizelor modului de interacțiune online cu clienţii şi partenerii de afaceri şi a identificării unor soluţii de optimizare.
  • Interes în creştere pentru Automatizare. Nevoia de eficiență este tot mai mare, iar utilizarea Inteligenţei Artificiale şi a roboților software va deveni un element comun în rezolvarea acestei cerinţe. Automatizările inteligente îşi vor găsi loc în cele mai diverse departamente, de la depozit şi financiar, la suport clienţi. Oriunde există operațiuni cu caracter repetitiv, Robotic Process Automation Robotic Process Automation (RPA) – System Innovation România (sysinconsult.ro) (RPA) va reprezenta o opţiune viabilă.
  • Interacțiunea mobilă este în creştere. Diminuarea pandemiei va exacerba dorința angajaților de pretutindeni de a reveni la o viaţă profesională dinamică, cu vizite la clienţi, deplasări şi activitate de teren. Mobilitatea va atinge cote maxime, iar cererea de soluții care să permită derularea activității oricând şi de oriunde va fi pe măsură. În acest sens utilizatorii SAP Business One au la dispoziție atât o aplicație mobila generală cât şi aplicații dedicate pentru Vânzări (Mobile App Sales) şi Service Clienţi (Mobile App Support). Mai multe detalii în articolul Cum să lucrezi mai inteligent când ai muncă de teren? – SAP Business One Service (sysinconsult.ro)
  • Orientare către cloud hibrid. În 2021, companiile vor dori să echilibreze nevoia reducerii costurilor şi orientarea către cheltuieli operaționale cu cerințele de securitate şi confidențialitate a datelor. Cloud-ul hibrid răspunde în mod optim la aceste provocări, oferind posibilitatea integrării unor soluţii de nișă (accesate din cloud) cu sisteme ERP (gestionate on premise). Un scenariu similar este realizabil şi pe relația sediu central-filiale.

Realizarea unor predicții despre cum vor evolua afacerile 2021 ar fi o sarcină complicată şi pentru Nostradamus. Sunt multe incertitudini, însă am putea paria că va fi un an mai mobil şi mai digital. Important este să ne stabilim obiective clare, dar ambițioase şi să avem încredere în oameni şi în tehnologie. Succes!


Am luat la cunoștință și sunt de acord cu Termenii și condițiile utilizării acestui site
Sunt de acord să mă abonez la newsletter-ul cu resurse gratuite despre produsele si serviciile System Innovation Romania
Sunt de acord ca datele pe care le trimit prin acest formular să fie folosite, în scopul personalizării reclamelor despre serviciile System Innovation Romania pe Facebook, Linkedin și Google