Polon Alfa este o companie cu obiective mari, iar SAP Business One este gândit special pentru asemenea organizaţii ambiţioase. Am lucrat împreună la implementarea SAP Business One (versiunea 9.3 cu principalele module operaţionale + Crystal Reports ca instrument de raportare şi analiză) iar proiectul este deja funcţional. Prin urmare, vă invităm să accesaţi studiul de caz ce detaliază conjunctura în care Polon Alfa a decis schimbarea sistemului ERP, criteriile de alegere ale SAP Business One şi System Innovation România şi bineînţeles care au fost rezultatele proiectului.

Descărcaţi Studiul de caz in format PDF.

Pe scurt, Polon Alfa România face parte din grupul omonim şi comercializează sisteme pentru detectare şi alarmare la incendiu. Este un business indirect, derulat printr-o reţea cu cca. 500 de parteneri şi patru sucursale naţionale. Compania a crescut constant în ultimii ani, iar prin 2017 soluţia ERP existenta nu mai făcea faţa volumului mare de tranzacţii şi a cerinţelor managementului la nivel de analiză şi raportare. Este o situaţie obişnuită pentru multe companii din România, la depăşirea unui prag de clienţi, facturi, livrări etc. Interesată de vizibilitate, control şi trasabilitate asupra proceselor comerciale, conducerea Polon Alfa a început căutarea unui sistem ERP mai performant. Au avut discuţii cu mai mulţi furnizori locali şi internaţionali, iar în final au ales tandemul SAP Business One – System Innovation România. În această industrie combinaţia soluţie-implementator reprezintă cheia succesului unui proiect.

Din declaraţiile beneficiarului (pe care le găsiţi în studiul de caz), au contat numărul mare de module şi funcţionalităţi din SAP Business One, originea germană a soluţiei, dar şi referinţele System Innovation România şi calitatea echipei de consultanţă şi implementare.

Am apreciat mult declarația lui Florin Joacăbine (Director General Polon Alfa) “ La System Innovation România am întâlnit oameni atenţi la explicaţii, care au înţeles businessul nostru şi care nu au venit să ne vândă un produs ci ca să construim împreuna o soluţie câştigătoare”.

Implementarea a fost după metodologia SAP, am lucrat intens şi am finalizat proiectul în cca. 3 luni. La final, Polon Alfa a ajuns la o trasabilitate completă a proceselor comerciale: de la ofertare până la livrare şi plată. Toate operaţiunile se derulează în SAP Business One: comenzi, ofertare, rezervare de stocuri, aprovizionare, livrare etc. Astfel conducerea companiei are o imagine clară atât la nivelul întregului proces cât şi a fiecărei etape.

Complementar Polon Alfa a redus erorile în procesarea comenzilor (anterior erau procesate manual), a optimizat stocurile şi a redus timpul mediu de încasare a facturilor. Agenţii de vânzări au acum la dispoziţie o aplicaţie mobilă dedicată, prin care au acces la informații despre clienţi direct de pe teren, adică au o capacitate mai mare de ofertare şi negociere.  În esenţă, asta înseamnă mai mult control la nivel operaţional dar şi mai multă flexibilitate.

Un proiect frumos, de care suntem mândri şi un beneficiar mulţumit, ceea ce contează cel mai mult la finalul unei zile de muncă. Pentru detalii despre proiect accesaţi studiul de caz în format PDF.

Distribuie articol