Dacă aproape orice mâncare are nevoie de sare şi piper, aproape orice business are nevoie de online şi digital. Din păcate multe companii încă mai asociază termenii digital şi online cu website-ul şi campaniile de marketing. Realitatea diferă şi într-un plan mai extins, digital înseamnă un mod de a face lucrurile, în timp ce online reprezintă un canal de interacțiune. Cele două nu se exclud însă şi nu pot fi disociate, deoarece doar împreună adaugă valoare în modelele de business, experiențele clienților şi operațiunile unei companii. Indiferent de domeniu sau aspect al vieţii, societatea contemporană se mişcă după aceste două coordonate, pe care companiile ar trebui să le exploateze la maxim.

Analizați puţin  mediul în care trăiţi şi încercaţi să înţelegeţi tendinţele: informarea se face cu precădere în online, cumpărăturile de asemenea, serviciile digitale se generalizează (până şi ghişeul.ro a trecut de un milion de utilizatori), plăţile cash dispar treptat etc. În ultimul an până şi relaţiile de afaceri au devenit digitale, de la semnări de contracte la evenimentele cu partenerii. Pandemia a fost doar o conjunctură, motivele reale stau mai degrabă în schimbul de generaţii şi mentalităţi, comoditate, câştig de timp, reducere de costuri etc.

De la prezenţă online la activitate digitală.

Până mai ieri, website-ul era considerat asemenea vitrinei unui magazin, clienţii vedeau oferta şi intrau ca să cumpere. Astăzi însă website-ul trebuie să fie magazinul sau compania  în sine şi să poată susţine orice formă de interacţiune cu clienţii sau partenerii de afaceri.  Prin integrare cu aplicaţiile de business (ERP, CRM etc) website-ul devine o extensie a spaţiului de lucru. Orice site de business ar trebui să aibă o componentă de e-commerce, să permită plasarea de comenzi, schimb automat de documente, facilităţi de tip self-service, colaborare etc. De citit pe acest subiect şi Integrarea ERP eCommerce, condiţia esenţială a unui magazin online modern.

Nu putem vorbi însă de digitalizare, fără eliminarea hârtiei şi a fluxurilor de lucru manuale, elemente care  nu permit automatizarea şi încetinesc operaţiunile. Ambele sunt eliminate însă prin utilizarea tehnologiei: un sistem ERP  integrat care să centralizeze toate datele şi să digitalizeze operaţiunile, un sistem EDI care să automatizeze schimbul de informaţii cu partenerii, roboţi software care să automatizeze sarcinile manuale etc. Într-o companie digitalizată, informaţiile nu rămân stocate în bazele de date, ci sunt corelate, analizate şi exploatate în relaţiile de afaceri. 

Social media nu poate fi ignorată

 Oamenii trăiesc in comunităţi, schimbă idei şi experienţă, iar aceste comunităţi sunt, fie că ne place sau nu, pe social media.  Paginile de social media sunt la fel de necesare ca un website. Atenţie însă, social media nu implică doar informare şi promovare. Un studiu LinkedIn recent arată ca 70% dintre cumpărători se informează online înainte de a interacţiona cu un furnizor şi că peste 50% pun mare valoare pe review-uri şi experienţele altor utilizatori, atât în B2B cât şi în B2C.

Social media este un bun canal de vânzare şi un foarte bun canal pentru servicii de suport. Consumatorul contemporan îşi doreşte interacţiune omnicanal. Aceasta nu înseamnă doar să aibă alternative: telefon, email sau chat,  ci ca toate canalele de comunicare să fie integrate şi să pună clientul în centrul atenţiei. O discuţie începută pe mesageria din Facebook să poate fi continuată la telefon, cu trimiterea unor documente pe email, totul corelat cu sistemul CRM unde sunt stocate şi actualizate datele clientului.

Online şi Digital, care sunt beneficiile?

În mod evident, o companie digitalizată este mai flexibilă şi are o capacitate mult mai mare de reacţie la schimbările pieţei. Gândiţi-vă la momentul impunerii carantinei în 2020 şi la schimbarea bruscă a modului de lucru. Aţi fost pregătiţi, v-a afectat această situaţie? Pot fi şi alte momente critice în viaţa unei companii: schimbarea unui model de consum, apariția unui competitor pe aceeaşi piaţă/nişă, pierderea unor exclusivități, plecarea unor oameni cheie din echipă, un dezastru (incendiu, cutremur) un atac cibernetic etc. O companie digitalizată poate lansa rapid un nou produs, îşi poate reloca activitatea, poate aborda noi canale de desfacere, poate automatiza procese pentru care nu are personalul necesar etc. Totodată digitalizarea generează costuri operaţionale mai mici, dar şi o experiență superioară, atât pentru angajaţi cât şi pentru clienţi.

Cum poate ajuta System Innovation România în acest proces?

  1. Gestionaţi centralizat întreaga activitate şi automatizaţi procesele de afaceri. (sistem ERP SAP Business One)
  2. Aveţi acces la fluxuri de lucru şi informaţii despre activitatea companiei, vânzări şi clienţi oriunde şi oricând (aplicaţiile mobile SAP Business One)
  3. Integraţi date din mai multe surse, le procesaţi în timp real şi le transformaţi în analize de business (soluţii de business analytics Qlik)
  4. Vă interconectaţi cu partenerii de afaceri prin intermediului portalurilor de tip self-service (sisteme EDI)
  5. Exploataţi inteligenţa artificială pentru automatizarea task-urilor (roboţii software hAI)

Sunt doar câteva exemple de tehnologii pe care le avem în portofoliu, însă oportunităţile de colaborare sunt mult mai numeroase. Dacă doriţi să adaugaţi puţină sare şi piper în afacere, consultanții noştri vă stau la dispoziţie.