La începutul lunii februarie, am facut o analiză a activității din 2021 și am trimis o informare către mass media economică și IT. Mesajul principal a fost că am reușit să crestem business-ul cu 40%, cu precădere prin derularea unor proiecte mai mari și mai complexe, decât prin cresterea organică a numărului de clienți. În subsidiar, mai anunțam și că 90% dintre proiecte au fost derulate remote, valoarea medie a unui proiect a crescut cu 25%, iar filiala Cluj-Napoca a generat 38% din veniturile din consultanță. Informațiile au fost apreciate de jurnaliști, Ziarul Financiar, Forbes, Biz, Club ITC publicând articole dedicate.
Un an mai bun
A fost un an bun pentru că am avut clienți mai exigenți și am muncit mai mult, toti cei 26 de membri ai System Innovation Romania, atât la București, cât și la Cluj-Napoca. Au contat și inovaţiile incluse în SAP Business One precum şi orientarea pe soluţii verticale specializate (producție de textile şi încălţăminte, telecomunicații, eCommerce) dar și că suntem partener SAP Gold. Am derulat proiecte foarte specializate și relativ mari (50-150 utilizatori), care au inclus unelte și funcționalități specifice: gestiunea colecţii, modele, mărimi şi culori pentru producători de încălţăminte/îmbrăcăminte, dar și gestiune abonamente, facturare şi consumuri pentru o companie mare de telecomunicaţii. Numele sunt confidențiale, dar speram să putem referenția și aceste proeicte în viitorul apropiat.
Valoarea medie a unui proiect a crescut cu cca 30% și practic am generat venituri mai mari, fără să creștem proporţional baza de clienţi. Am livrat mai multă consultanță, mai multe componente personalizate dezvoltate de noi (WMS, facturare recurenta) și mai multe funcţionalităţi. Un alt aspect conturat anul trecut este şi extinderea unor proiecte existente la filiale ale clienţilor din ţara sau străinătate.
Ce facem în 2022?
Avem obiective ambițioase și pentru 2022, vizăm o crestere de cel putin 20%. Unii dintre clienții noștri, care acum 7-8 ani erau companii mici/medii au ajuns la maturitate, devin mari contribuabili şi au nevoie de un upgrade al proceselor de business. Totodată, ne concentram atenția pe susţinerea clienţilor în depăşirea noilor cerinţe legislative, precum raportarea în format SAFT-T și facturarea electronică. Un pas important, va fi si alinierea la strategia SAP de orientare pe cloud şi vom adopta, în acest an, o serie de soluţii specifice. Este un subiect asupra căruia vom reveni. Tot în acest an, sperăm să extindem si oferta de servicii Business Intelligence pentru companii mici si mijlocii, evident pe baza tehnologiei Qlik, pe care o cunoaștem deja foarte bine.
Cu sau fără pandemie, 2022 se anunță un an provocator, chiar și numai prin tulburările din piața energiei, care se vor reflecta în presiune pe costuri și eficiență.
Așa că vă dorim și ne dorim succes!